LorettoG

Alla inlägg under april 2011

Av Maria - 26 april 2011 09:13

Hejhej! Jag har en nyhet: har flyttat bloggen till wordpress:D Den nya adressen är: www.Lorettog.com

Av Maria - 25 april 2011 17:45

Kikade lite på bloggdatorer på mediamarkt idag, fyller år om en månad och har tänkt att önska mig en minipc:D

Fastnade för en nokia som var lite fräck:) 

Kom gärna med tips om minisar/netbooks!


 


Har föresten köpt en ritplatta som jag håller på att installera:)


Påtal om ingenting; hästarna har fått börja beta på sommarhagarna i lina nu, det dröjer inte länge tills de får börja gå i sommarhagarna:D Glad!


 


Av Maria - 25 april 2011 16:29


Dissar vojlockar!     

Är gräsligt fult,stelt och gammaldags och jag ser inget possetivt med det!


 


 

Av Maria - 24 april 2011 17:43

Har tänkt att köpa en mängd med Swarovskistenar som man kan dekorera hästsaker med! Riktigt kul att dekorera hjälmen,sporrar,schabrak,pannband mm med! :)) 

 (Detta är dock inte svaret på förra inlägget)



Dessa har jag tänkt köpa 100 st av varje:



     


 

Av Maria - 24 april 2011 14:49

Puh!

Nu har jag vart och ridit på islandshästar, fick en bedårande liten kille som hette Viktor:)

Ville egentligen ha hans mamma som jag haft "alla" andra gånger, men blev ännu gladare när jag såg hennes son som var precis lika söt och trevlig att rida! 


Han var 5 år och lite busig, fux med en liten vit fläck mellan näsborrarna och jättelång vit man! Jag är kär! 


Det var lika trevligt att rida som vanligt och mina bröder & co tycket att den var skitkul!


Blir jättesugen på att köpa en liten issis! 


Här hittar ni stället där vi red på: http://www.miaochsven.se/  

Jag kan varmt rekommendera dem!





(svettis)Vill man inte bara ta hem den här?:D



 

 

Av Maria - 24 april 2011 08:46

Hej!


Åh vad trött jag är men på något sätt gillar jag morgonar ändå,dom känns så harmoniska på något sätt:)! 


Nu har mina föräldrar tillsammans med släckt tvingat upp mig ur min säng igen för att vi ska rida islandshästar i några timmar, så mysigt!


Vi har gjort det innan med familjen men nu är vi 11 stycken som ska rida:p Se hur det går! Vi rider på ett jättefint ställe i borås, det är underbar natur, jättefina islänningar och trevliga ledare! 


Man kan ju lugnt säga att det är underhållande att se sina bröder (22 år,20år och 15år) och sin lite runda pappa rida! :D  



   




Av Maria - 23 april 2011 16:50

Nu har jag ett riktigt I-landsproblem, ska shamponera hela Loretto snart och kan inte bestämma mig för vilket av dessa 3 shampon jag ska använda!!
Egentligen är det inte så bra att helshamponera hästarna men eftersom att Loretto har gammal skit i pälsen som nästan inte går bort genom ryktning så kan det vara bra att "rensa" pälsen så att den är ren en gång för alla!:) 
Nmr 1, Leovets silk care: 
Leovet älskade Leovet, detta märket har aldrig svikit mig, det bästa som finns!  
Shampot inehåller silkprotein och ska göra pälsen len och glansig! Luktar dessutom milt och gott! 
Dock vill jag ha glansig effekt och vet inte om detta klarar av mina "krav" :p
  
Nmr 2, Stübben Blue Lotus: 
 
Ska vara ett shampo som tar bort klåda,mjäll och gör pälsen ren och glansig. Ser trots sin blåa färg mycket inbjudande ut, luktar också gott men inte så speciellt.
 
Nmr 3, gallop chestnut (fux) shampo 
Ska stärka färgen och göra den djup och mer "uttrycksfull". Även glansig och fin. Frågan är bara hur den är mot huden och om den funkar! 
Luktar helt okej.
     
Vad tycker ni, vilket tycker ni värkar bäst? :D Har ni testat något av dem?? 

 

Av Maria - 23 april 2011 16:24

Hejhej!

Nu kom jag hem efter att ha hämtat min bror och hans flickvän.

Red ju Milka idag,det gick bra! :) 


Vi red i ca 45 minuter och jajg passade på att träna sitsen då jag red i hennes hoppsadel eftersom att Milkas ägare har en ny dressyrsadel som hon såklart vill "rida in":)


Men jag+hoppsadel=katastrof :P nejmen jag höll typ på att skumpa av, så tog bort stiglädrena, då gick det mycket bättre:D Trevligt att rida en såpass stabil och utbildad häst som omväxling, Loretto är ju motsatsen! 


Mamma red Lorran och han skötte sig jättebra! Mamma tyckte att han var väldigt mjuk och fin efter att jag ridit honom, kul att höra! 


Ikväll blir det påskfirande och middag med familj och släkt! Trevligt!  



 


 


Skapa flashcards