LorettoG

Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Maria - 26 februari 2011 18:12

Hej!

 

Nu får ni ett riktigt biffinlägg om dagen:D

 

Shopping,GHS,shopping,mera shopping i några dagar nu:) fast har mest shoppat på S.O.P som hade fått in 2 megaconteinrar från Danmark:)

Det är så mycket å jag inte just nu orkar skriva ner allt. Men ni kommer att se sakerna lite här och där^^

Nerdanför är ett litet  smakprov:)

Loretto är så underbar! Han var lite piggelutt då han hade stått i en mindre hage. Pysslde och borstad honom och lindade honom med några av de nya lindorna (hälften padd/stretch från S.O.P) sadlade och tränsade honom och stack upp till manegen, longerade honom i 20 min och red honom i 30.

 

Vinglade lite i sadeln när jag hoppade av, han spände sig men stod still :D Glad! Han var jätte duktig när jag red men jättepigg. Eftersom att han är så oriden så tränar jag honom bara i skritt och trav på att gå i form. Vi red i serpentiner mycket, i trav, skritt, halt, skritt och trav.

En supertråkig men nyttig övning för att stärka sidorna och göra hästen uppmärksam.

 

Efter passet mysade vi i stallgången och jag gjorde svansinpackning på honom.  Använde en sak som jag köpt på ghsmässan, det liknar 3 tyg"rör" som sitter ihop i lyckratyg som man tar och lägger 1/3 i varje "rör" och sedan flätar ihop så sitter den där:D superide!

(hur man gör det mer detaljerat kommer inom kort i separat inlägg)

Sen fick han sin müsli och massor med morötter!

   

 

  

Av Maria - 26 februari 2011 01:02

   Hej!

 

Välkommen till min nya blogg, den handlar om min häst Loretto G som nyligen köpt (Januari 11).

Han är min andra häst (den första blev blind för att göra en lång historia kort).

Min lilla prins äger jag tillsammans med min mamma, han är en valack som är importerad från Litauen-->Danmark-->Sverige f.2003, 167 cm mkh, fux med 4 vita strumpor och bläs .

 

Han är riden "på riktigt" av en hoppryttare i ca 1 år (kan Gas,broms,skritt,trav och galopp) och eftersom att jag är "dressyrtant" ut i fingertopparna så är det ett projekt att skola om denna lille kille!

Dessutom har han sadeltvång och är väldigt nervig men med ett hjärta av guld!

 

   

 

I denna bloggen kommer Du att få läsa om allt möjligt som har med hästar att göra !

   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards