LorettoG

Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Maria - 31 mars 2011 20:12

MINA,MINA,MINA!


http://www.amirashop.co.uk/acatalog/Veredus_Boots.html


Kolla på Veredus - Piaffe Revo X-flex tendon boot - de vita hopppbenskydden nästan längst ner på sidan.

:D





 


Så fort jag får pengar så är dessa mina, vilket underbart alternativ till hoppbenskydd! De är precis lagom , hoppbenskydd=bra skydd och passform . Ändå så lätta och fina i vitt, för uteritter och hoppning:D Är dom inte hur snygga som helst??? :))


 


Av Maria - 31 mars 2011 19:27

Föresten, såg på (tidningens) ridsports hemsida att hästhandlaren Mimmi Engberg

 har åkt i fängelse, när vi letade efter Szaron (min förra häst)  så pratade vi med henne om att komma och kolla på hästar hos henne.


Men som tur va fick vi reda på att hon hade gjort alla möjliga konstiga saker som att sälja hästar flera gånger om och sälja skadade hästar mm...

Tur att vi inte köpte nån häst där!

Man ska inte alltid lita på hästhandlare, de kan luras . Titta på Szaron, som vi senare fick reda på var halvblind och hade halvstrupförlamning, han var köpt av hästhandlaren Rickard i Skara.

Artikeln hittar ni här:

http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=611293 



Szaron och jag ,i början av 2009

       

Av Maria - 31 mars 2011 18:24

Hej!


Det blev tyvärr inget stall idag(mamma tog honom), har väldigt dåligt samvete för det...Känner ni så om ni hoppar att gå till hästen någon dag?

Men så blir det ibland, jag har prov imon och hann inte plugga fö att tiden rann iväg när va på stan och fika men några kompisar. 

Och imon är det programridning för Britt Hammar i manegen och då kan jag troligt inte häller rida:/

Segt, men nu har jag tagit igen nästan allt i skolan och har bara matteprov nästa vecka:D

Då blir det uppdatering och stallet!! Härligt! Ska se vad jag ska hitta på med Lorran imon:) kanske löslongera honom?:)


      

Ovido - Quiz & Flashcards