LorettoG

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Maria - 2 mars 2011 22:23


Uch! Nu har jag för första gången på hela vintern blivit förkyld, SUPERförkyld.

 

Men åkte till stallet ändå för att göra iordning honom till Tömkörningslektionen.

Jag skulle ju ridit halva lektionen idag men eftersom jag är sjuk så fick jag inte det, så mamma red istället. Det såg bra ut, han blir bara finare och finare för varje dag!

 

Ska jag börja rida en lektion till i veckan där jag rider hela passet och så ska vi ha kvar den här tömkörningslektionen som mamma rider halva och yvonne tömkör halva:) Ska bli spännande!

 

Sedan flätade jag honom så att manen lägger sig fint, hehehehe gjorde riktiga ponnyflätor med rosetter och allt:p Tror jag skadade lorettos manlighet lite;)

Här är några bilder, än en gång tagna med mobilen:) Ska ta med mig min riktiga kamera nån dag, kanske till helgen...

 

 

 

         

 

Tycker att han har fått lite mer hals:)

            

      

           

 

 

 

 

          

Av Maria - 2 mars 2011 14:10

Hej!

 

Sitter och kollar på denna videon, blir "knoppningssugen" bara att se denna, ett tips: http://www.youtube.com/watch?v=gnPrEm-GyTM 

Tycker att det är väldigt snyggt att knoppa men gör det bara när jag ska fota hästen eller något liknande (tävlar ju inte än). Jag brukar sy knoppar, tycker att dem sitter bättre då, men gummibandsknoppar brukar bli lite snyggare^^ Brukar ni sy eller gummibandsknoppa era hästar? har ni några speciella lyckotal i antal knoppar eller någon speciell knoppteknik? Släng iväg en kommentar vetja!:)

 

Jag brukar sy knoppar, det håller sig bäst på plats, så som hon gör på filmen. Men tycker nog att gummibandsknoppar blir lite snyggare! Brukar göra 5-7 st om jag gör stora och 8-11 om jag gör små, fast stora är snyggast enlig mig:) i pannluggen ör jag som hon på filmen. Knepet att få snygga knoppar är att först fläta jätttte hårt och i mitten av flätan slätta efter lite och sedan fläta hårt, då blir det en sådan snygg böj vid hårfästet:)

Här är en liten bild på hur det kan se ut, små gummibandsknppar på Loretto, fast använde inte hårsprey så det blev lite snett!


  



     

Av Maria - 2 mars 2011 00:03

Hejsan:D

Idag hade jag lite rensnig i mitt skåp:)

Mamma klagar hela tiden på hur mina glansspray/shampon/cremer mm tar upp 1/4 avskåpet i sadelkammaren så det va dags för lite rensning tyckte jag:p

Det va tufft, är lite av en glansspray samlare så vill ha typ 20 sprayer till hands! höhöhö..

Sedan red jag i ca 30 min (longerade 20), det gick inte bra! Han har stått och jag var jättetrött +att vi red tillsammans me 7-8 st vilket inte är kul! + att ponnyn Milljard bockade loss tilammansmed Baltazar som longerades och Loretto blev skitskray och typ hoppade till taket av rädsla, lille pluttis! Så galopp blev det iaf inte:p 

Påt igen, imon är e ny dag och då ska han på lektion, han tömkörs av Yvonne vilket är jättenyttigt för honom, en till spännande grej är att jag tänkte skita i att longera honom före och rida honom istället. Vi longerar honom nämligen i ca 20 min innan så att han får göra sig av med den värsta energin (senast vi inte gjorde detta blev det rodeorunda;), men han har vart så duktig på det senaste så jag hoppas att det går bra!! Bilderna är kassa, hehe tagna med Iphonen...

Tänkte göra lite Hiss/Diss här på bloggen, vad tycker ni om det?? Har ni nåra roliga ideer om vad ni vill läsa om? Kanske nåra bäst i tester?



    

Liten del av loftet.

  Lite skönhetsprodukter

   

Glanssprayen på loftet

   

Lite mer:)

       

Hihi flätade svansen med svanspåsen igår(fast den syns inte här), såhär fin blev den efteråt:D


    

Ovido - Quiz & Flashcards