LorettoG

Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Knoppning

Av Maria - 2 mars 2011 14:10

Hej!

 

Sitter och kollar på denna videon, blir "knoppningssugen" bara att se denna, ett tips: http://www.youtube.com/watch?v=gnPrEm-GyTM 

Tycker att det är väldigt snyggt att knoppa men gör det bara när jag ska fota hästen eller något liknande (tävlar ju inte än). Jag brukar sy knoppar, tycker att dem sitter bättre då, men gummibandsknoppar brukar bli lite snyggare^^ Brukar ni sy eller gummibandsknoppa era hästar? har ni några speciella lyckotal i antal knoppar eller någon speciell knoppteknik? Släng iväg en kommentar vetja!:)

 

Jag brukar sy knoppar, det håller sig bäst på plats, så som hon gör på filmen. Men tycker nog att gummibandsknoppar blir lite snyggare! Brukar göra 5-7 st om jag gör stora och 8-11 om jag gör små, fast stora är snyggast enlig mig:) i pannluggen ör jag som hon på filmen. Knepet att få snygga knoppar är att först fläta jätttte hårt och i mitten av flätan slätta efter lite och sedan fläta hårt, då blir det en sådan snygg böj vid hårfästet:)

Här är en liten bild på hur det kan se ut, små gummibandsknppar på Loretto, fast använde inte hårsprey så det blev lite snett!


  



     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 juni 2011 19:22

Nu finns det massor med ny intressant läsning på bloggen: Lorettog.com*klicka*   ...

Av Maria - 21 maj 2011 12:10


Nu har jag frågestunt på min nya blogg : *klicka* http://www.lorettog.com Kika in och ställ en fråga!:)     ...

Av Maria - 26 april 2011 09:13

Hejhej! Jag har en nyhet: har flyttat bloggen till wordpress:D Den nya adressen är: www.Lorettog.com ...

Av Maria - 25 april 2011 17:45


Kikade lite på bloggdatorer på mediamarkt idag, fyller år om en månad och har tänkt att önska mig en minipc:D Fastnade för en nokia som var lite fräck:)  Kom gärna med tips om minisar/netbooks!       Har föresten köpt en ritplatta som ja...

Av Maria - 25 april 2011 16:29


  Dissar vojlockar!      Är gräsligt fult,stelt och gammaldags och jag ser inget possetivt med det!         ...

Ovido - Quiz & Flashcards