LorettoG

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Lorettos foderstat!

Av Maria - 6 mars 2011 22:29

Ska berätta lite om vad Loretto äter, tycker att det är viktigt att hästarna äter bra så att de kan bygga muskler rätt och må bra!

Visserligen är jag väldigt barnslig med hans mat och ger honom mycket extra saker, en häst klarar sig igentligen bara på bra hö...

Loretto får ganska mycket hö och ensilage , sammanlagt 14 kg. 

Han får sammanlagt 1 kg kraftfoder så att han bygger muskler lättare, till det 1 dl vitamin/miniralpellets.

Müsin är ganska onödig men det ger jag honom bara för att han gillar det så mycket (ddet innehåller även nyttigheter):p

Och så får han betfor på kvällen av någon anledning,mest för att det är gått också! till det  msk c-vitamin, detta för att det hjälper muskelbyggandet mm.

Till varje måltid får han såklart morötter!


Jag ger Loretto;

morgon:  4 kg hö - 1/2 L kraft - 1/dl vitamin och miniralpellets

Lunch: 3 kg ensilage

"Mellanmål"(innan ja går från stallet): 6-8 dl frukt müsli   

Middag: 4 kg hö - 1/2 L kraft - 1/2 vitamin och miniralpellets

Kväll: 3 kg ensilage - 6-8 dl betfor - 1 msk C-vitamin

            


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 juni 2011 19:22

Nu finns det massor med ny intressant läsning på bloggen: Lorettog.com*klicka*   ...

Av Maria - 21 maj 2011 12:10


Nu har jag frågestunt på min nya blogg : *klicka* http://www.lorettog.com Kika in och ställ en fråga!:)     ...

Av Maria - 26 april 2011 09:13

Hejhej! Jag har en nyhet: har flyttat bloggen till wordpress:D Den nya adressen är: www.Lorettog.com ...

Av Maria - 25 april 2011 17:45


Kikade lite på bloggdatorer på mediamarkt idag, fyller år om en månad och har tänkt att önska mig en minipc:D Fastnade för en nokia som var lite fräck:)  Kom gärna med tips om minisar/netbooks!       Har föresten köpt en ritplatta som ja...

Av Maria - 25 april 2011 16:29


  Dissar vojlockar!      Är gräsligt fult,stelt och gammaldags och jag ser inget possetivt med det!         ...

Ovido - Quiz & Flashcards