LorettoG

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Tandis och bedövad pojke

Av Maria - 17 mars 2011 20:59

Hej!:)

Idag kom tandläkaren! Lorettos tänder va ganska fina, han hade bara lindrigt bettselsitage (det sa vetrinären under besiktningen också) och lite vassa kanter.  Krister (tandläckaren) sköljde munnen, undersökte,slipade och flourlackade tänderna:) Loretto va rätt go i huvudet, han snålade ju inte direkt me bedövning;) Han sa även (vilket jag blev glad över) att vi skulle rida med blandade bett och bettlöst iband vi har ridit på 3-delat). Min mamma har nämligen ett ganska gammaldags sätt att tänka när det gäller just det, hon tycker att man ska rida på vanligt 3/2delat tränsbätt under hästens utbildning, vilket jag till viss del kan hålla med om, men tror inte att det är nyttigt! Så nu ska jag köpa något bettlöst (indianhack?) , ett rakt bett med fasta ringar, ett novabett och kanske ett 2-delat gummibett.  :)) Har ni nåra bra betttips till mig???

Här är några bilder:


 

på vägen till "stora stenstallet"

I stallet, Loretto tyckte det va smått skumt med alla värktyg...

Utrustning

     

Undersökning! Det va ju väldigt skumt allt med tänderna! Fick stå och leka sjukskörterska och hålla tungan,lampan mm hela tiden.. :P Det var faktiskt väldigt kul och lärorikt!

Fick inte så bra bilder då jag bara tog kort snabbt när tandläckaren hämtade utrustning mm!

 

Detta ser ju skithämskt ut!!! Loretto var superbedövad och hade den här makapären på sig, det är för att tandläckarn ska kunna se hela munnen och arbeta med den utan att hästen stänger den hela tiden.

"Bettet" lite närmare

  

Nej, han har inte spytt....:P Bara sköljning av munnen, det "smutsiga" vattnet är det ursköljda:)

 

Sedan fick Loretto gå in i sin box och sova så red mamma lite senare.

               


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 juni 2011 19:22

Nu finns det massor med ny intressant läsning på bloggen: Lorettog.com*klicka*   ...

Av Maria - 21 maj 2011 12:10


Nu har jag frågestunt på min nya blogg : *klicka* http://www.lorettog.com Kika in och ställ en fråga!:)     ...

Av Maria - 26 april 2011 09:13

Hejhej! Jag har en nyhet: har flyttat bloggen till wordpress:D Den nya adressen är: www.Lorettog.com ...

Av Maria - 25 april 2011 17:45


Kikade lite på bloggdatorer på mediamarkt idag, fyller år om en månad och har tänkt att önska mig en minipc:D Fastnade för en nokia som var lite fräck:)  Kom gärna med tips om minisar/netbooks!       Har föresten köpt en ritplatta som ja...

Av Maria - 25 april 2011 16:29


  Dissar vojlockar!      Är gräsligt fult,stelt och gammaldags och jag ser inget possetivt med det!         ...

Ovido - Quiz & Flashcards