LorettoG

Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Färgmatchning!:)

Av Maria - 25 mars 2011 23:02

Vissa hästar passar i vissa färger, skriver ner några matchningstips för vilka hästfärger (de vanligaste) som passar vilka färger! Främst tycker jag att vitt är snyggast, det passar till ALLA hästar förutom vissa skimmlar:) Gillar färger som visar kontraster, t.ex svarta hästar med vita saker. De färger som jag skriver funkar bra i många olika nyanser såklart!


SVART


Färger på utrustning:

  • "naturfärger" (typ milda bruna nyanser mm)
  • pastellfärger
  • brunt
  • rött
  • vitt
  • grått
  • ljusa färger

Läderfärg:

  • Brunt eller svart - Gärna träns med vitt foder

Förbjudet:

  • Svarta lindor
  • möörrkktt blåa shabrak, lindor mm


BRUN


Färger på utrustning:

  • Blått av olika nyanser
  • vitt
  • grönt
  • begie
  • mörkt grått
  • vitt

Läderfärg:

  • Svart


förbjudet:

  • brunt läder och mörkbruna saker



FUX


Färg på utrustning:

  • Grönt
  • Blått av olika nyanser
  • vitt
  • begie

Läderfärg:

  • Brunt eller svart

Förbjudet:

  • Rött,rött,rött


SKIMMEL



  • Blått
  • rött
  • svart
  • brunt
  • pastellfärger
  • grönt...
  • Alla färger som inte är för ljusa i stortsätt!

Läder:

  • Svart eller brunt


Förbjudet:

  • Vitt

Sammanfattning:


Jag gillar färger som inte sticker ut (diskreta) så mkt men som inte smälter in i hästens färg riktigt, Kontraster till färgen är ett exta plus:) Vitt och marinblått är alltid riktigt snyggt!


          

Inläggen blir ju så tråkiga utan bilder, inte sant?:) (den röda repgrimman köpte jag igentligen till bruna Szaron)


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 juni 2011 19:22

Nu finns det massor med ny intressant läsning på bloggen: Lorettog.com*klicka*   ...

Av Maria - 21 maj 2011 12:10


Nu har jag frågestunt på min nya blogg : *klicka* http://www.lorettog.com Kika in och ställ en fråga!:)     ...

Av Maria - 26 april 2011 09:13

Hejhej! Jag har en nyhet: har flyttat bloggen till wordpress:D Den nya adressen är: www.Lorettog.com ...

Av Maria - 25 april 2011 17:45


Kikade lite på bloggdatorer på mediamarkt idag, fyller år om en månad och har tänkt att önska mig en minipc:D Fastnade för en nokia som var lite fräck:)  Kom gärna med tips om minisar/netbooks!       Har föresten köpt en ritplatta som ja...

Av Maria - 25 april 2011 16:29


  Dissar vojlockar!      Är gräsligt fult,stelt och gammaldags och jag ser inget possetivt med det!         ...

Ovido - Quiz & Flashcards