LorettoG

Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Promenad(Y

Av Maria - 27 mars 2011 18:17

Hej!


Nu har jag vart på en 1,5 timmars promenix med Loretto, mysmys!


Vi klättrade och mamma plockade granris som Loretto och Baltazar kan gnaga på i hagen (&boxen).


Hoppas värkligen att renskinnet kommer snart så att jag kan börja rida! Vi tränade på att trava för hand iaf, det gick super!

Han var dock väldigt pigg och försökte springa i förväg hela tiden!:) Tränade också på att leda honom snett bakifrån, det gick också jättebra.


Tränar på det här för att hästar ska få bättre "självförtroende" och mer förtroende för människan. Man är också i den starkaste ledarrollen snett bakifrån och jag tycker att hästarna lyssnar så otroligt bra där, desstom har man alltid full kontroll och koll på hästarna:)

.

Vilken otroligt vacker bild jag har målat va?:p De blåa sträcken ska föreställa grimmskaft (lite korta visserligen)... Antingen leder jag Loretto vid huvudet eller snett bakom honom...


Sedan när vi kom hem så fick loretto äta sin lusern,müslimix, det gick ner bättre idag  tror jag eftersom att vi tagit hälften i müslin och hälften i betforen så att det blev "mer" müsli och betfor...


Sedan mockade jag riktigt noggrant, släppte ut Lorran (gjorde i ordning honom innan oxå), gjorde iordning allt annat och åkte hem.


Nu ska jag typ plugga och kanske uppdatera lite mer här!


Här får ni några halvkassa bilder:)


                 




     

 
 
Tuva

Tuva

22 april 2011 17:14

fy vad söt han är (loretto g), så söt och bra blogg du har!

http://tuvisluvis.bloggplatsen.se

Maria

22 april 2011 17:50

Tack:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 juni 2011 19:22

Nu finns det massor med ny intressant läsning på bloggen: Lorettog.com*klicka*   ...

Av Maria - 21 maj 2011 12:10


Nu har jag frågestunt på min nya blogg : *klicka* http://www.lorettog.com Kika in och ställ en fråga!:)     ...

Av Maria - 26 april 2011 09:13

Hejhej! Jag har en nyhet: har flyttat bloggen till wordpress:D Den nya adressen är: www.Lorettog.com ...

Av Maria - 25 april 2011 17:45


Kikade lite på bloggdatorer på mediamarkt idag, fyller år om en månad och har tänkt att önska mig en minipc:D Fastnade för en nokia som var lite fräck:)  Kom gärna med tips om minisar/netbooks!       Har föresten köpt en ritplatta som ja...

Av Maria - 25 april 2011 16:29


  Dissar vojlockar!      Är gräsligt fult,stelt och gammaldags och jag ser inget possetivt med det!         ...

Ovido - Quiz & Flashcards