LorettoG

Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Lorran!

Av Maria - 30 mars 2011 17:40

Hellu:D


Har en bra nyhet och en dålig...

Vilken ska vi börja med???


Oki, vi tar den bra:


Igår kom renfällen och han reds. Dock hade jag glömt mina ridbyxor så att mamma fick rida.

Men det gick jättebra!

Han värkade trivas jättebra med fällen:)


Oki, dåliga nyheten:


Han var tjock i ena frambenet vid senan! Inte bra, men han haltade inte och hade inte puls, vi frågade några på stallet oh alla tyckte att vi skulle rida lungt (med tanke på hans sadeltvång).


Så vi tog det lungt och han markerade bara yttepyttelite, knappt något.

Idag var han fortfarand lite svullen och varm så vi ringde vetrinären, han sa att han inte trodde det va någon fara eftersom att han inte markerade och inte (vad man såg) hade ont.

Så nu har han voltarensalva och stallbandage. 

Hoppas det går över snart! 


Har fortfarande väldigt mycket i skolan att ta igen men så snart jag känner mig lungnare blir det mer uppdatering, så håll ögon och öron öppna!  

 

 


             

 

   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 juni 2011 19:22

Nu finns det massor med ny intressant läsning på bloggen: Lorettog.com*klicka*   ...

Av Maria - 21 maj 2011 12:10


Nu har jag frågestunt på min nya blogg : *klicka* http://www.lorettog.com Kika in och ställ en fråga!:)     ...

Av Maria - 26 april 2011 09:13

Hejhej! Jag har en nyhet: har flyttat bloggen till wordpress:D Den nya adressen är: www.Lorettog.com ...

Av Maria - 25 april 2011 17:45


Kikade lite på bloggdatorer på mediamarkt idag, fyller år om en månad och har tänkt att önska mig en minipc:D Fastnade för en nokia som var lite fräck:)  Kom gärna med tips om minisar/netbooks!       Har föresten köpt en ritplatta som ja...

Av Maria - 25 april 2011 16:29


  Dissar vojlockar!      Är gräsligt fult,stelt och gammaldags och jag ser inget possetivt med det!         ...

Ovido - Quiz & Flashcards