LorettoG

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Maria - 16 april 2011 15:15



Måste Dissa Schabrak med tygkant rund om, tycker att det är skitfult värkligen!

Ser hemmagjort och "oproffsigt" ut! 

Tycket att det ska vara tamp/"snöre" runt om eller inget!



     


 


Av Maria - 16 april 2011 13:00

Som ni kanske har sett så har Loretto en lite längre man, och ni kanske vet att jag medvetet låter den växa.


Hahahaha Nu börjar min dressyrtantmamma bli desperat, hon bönar och ber att hon ska få rycka manen på Loretto, om hon skulle välja skulle den nog vart 3 cm lång :p


Men jag har fatiskt en baktanke med att låta den växa. 


Snart är det bete och då så tror att det är bra med en längre man, för skydd mot flugor och sol mm. Dessutom hinner lorettos stubbman (vid nackstycket och lite ner) växa ut med manen!

Lorettos är nu ca ca 2 dm lång.


När hästarna går på bete så solbleks pälsen och manen och blir ofta mycket sliten.

Och det tycker jag ser förskräckligt ut, blev förfärad när min förra häst Szaron var gulskimmrande när han var brun i vanliga fall!


Så då när Loretto har lång man slits och bleks den men eftersom att den är lång då så kan man bara rycka och klippa av det slitna och så har man en snygg och välvårdad man igen efter betet! 


Smart va?:D

 

 

    

Av Maria - 16 april 2011 12:11

Hejhej!


Har ju glömt att skriva om vad som hänt på de senaste dagarna;)

Men ärligt talat har det inte vart så mycket att skriva om, bara det gammla vanliga, jag bli sur för att mamma inte borstar svansen och hon blir sur för att jag inte tillåter att hon rycket manen:p

Haha..

Men han har iaf vart supersnäll och benet är kristallklart! :)



 

 

Ovido - Quiz & Flashcards