LorettoG

Alla inlägg den 20 april 2011

Av Maria - 20 april 2011 21:07

Hejsan på er! :)


Var hos en kompis igår som inte hade internet så desvärre blev det ingen uppdatering. Igår iallafall red jag i manegen. Jag tränade på form och sits. Det gick bra, inte så speciellt!:) 


Idag har ja haft en underbar dag på stallet, solen skiner och det känns värkligen att våren är här!


Red lektion för första gången på ca 2 veckor, sen jag ramlade av alltså:)

För nya läsare tränar jag för Yvonne Malmström.


Det gick helt okej, det är svårt och rida!


Ett av Lorettos större problem är att han har svårt för att riktigt ta stöd på yttertygeln.


Så vi tränade på att han skulle ta stödet = håll ett kraftigt stöd på tyglarna och så fort han släpper så ger man eftergift.

Detta gjorde vi i halter,skritt och trav. Det gick bra i mellanåt, och dåligt ibland. Men när det kändes bra kändes det verkligen jättebra! 


Loretto tyckte det var jobbigt och blev dyblöt under sadeln och lindorna så jag bestämde mig för att duscha honom och tvätta svansen och hans strumpor.

De var första gången jag gjorde det men det gick utmärkt! :)

Han är ju så duktig min lille kille!


Sedan fick han springa av sig i den stora sandhagen vilket han tyckte var urmysigt! Hahah dock tänkte jag ju inte på att sand+nytvättade vita strumpor = Nytvättade bruna strumpor :P


Testade på samma gång en lite rolig sak eftersom att han fortfarande var så pigg.

Jag tog några ca 2 m långa grenar som låg i hagen och byggde ett litet hinder, sedan sprang jag med honom i trav och så hoppade vi lite;p


Han är väldigt duktig med det, kan leda honom i skritt, trav och ibland galopp (och såklart stanna honom, med kroppsspråk) utan att ha grimma eller träns på honom. Kulkul! 


Imon förmiddag ska jag och mamma rida ut för första gången tillsammans (På Loretto). Mamma kommer att låna en häst på stallet som heter Victor och jag rider Lorran  såklart! Vi har tänkt rida till GFRK :)


Ridbilderna är från igår och resten från idag!:)

                                         

Sedan kanske ni får ett klipp från träningen:)


 

Ovido - Quiz & Flashcards