LorettoG

Alla inlägg den 9 april 2011

Av Maria - 9 april 2011 23:37

God kväll;)

Nu har jag haft en riktig myskväll med brollot och pappsen.

Imon så kommer förhoppningsvis pappa komma och fota Loretto och mig, så då har ni något att se fram imon!:) Han tar isf den riktigt bra kameran , så då får vi hoppas på nya fina bilder!:D

Är otroligt sugen på att rida Lorran nu!:)


 

 

Av Maria - 9 april 2011 15:34

Idag fick jag sova!:) Härligt!

Loretto fick vila eftersom att han var så duktig igår.

Har har dessutom börjat fälla som tusan!

Vi köpte en 5 liters dunk B-Vitamin igår, det ska vara bra för pälsfällning.

Mamma har åkt iväg till Örebro med en på stallet som äger en liten Welsh hingst som hon ska ställa. :) Roligt, hoppas det går bra!

Nu ska jag, min bror och min pappa ut en sväng med hundarna:)


En liten bild fråg igår:)

    



   

Av Maria - 9 april 2011 00:25

Här är svaren från frågestunden och lite andra frågor som droppat in här och där! :)



Emma - Hur länge har du haft Loreto, och har du haft några andra hästar innan?

 

Jag har ägt Loretto sedan Januari i år. Jag har haft en häst innan som hette Szaron, han fick jag 2009, tyvärr var han tvungen att avlivas i november 2010. Han var en valack född 2006, 164 cm mkh brun med 2 vita kotor och stjärn, han var ganska vild av sig:)


 

Szaron

 


2. Lisa- Om du tävlar något vilka klasser tävlar du då och hur stor är din häst?

Jag har inte haft Loretto så länge och tävlar darför inte honom än, men börjar väll med att tävla lite lätta klasser!  Loretto är 167 cm i mkh.


3.Elin - Hur gamml är du och din häst?

 

Jag är fjorton år och Loretto åtta, han kan dock inte alls mycket än!


4.Sanna.-Tips på hur man får knopparna så fina och bra?

 

Träning ger färdighet!

Träna,träna,träna!

När jag var liten satt jag t.ex alltid och knoppade min pappa när han hade långt hår:P

Hårsprey är jättebra att använda till knoppning,köp en reseflaska (liten) som är "superstrong" typ, det gör manen lite "strävare" så att det bli lättare att ha ett fast grepp om manen.

Fläta så hårt du bara kan.

Tvätta inte manen eller använd glanssprey innan, då blir manen hal.

Om hästen har tunn hals så är det snyggt med stora knoppar, om hästen har tjock hals är det snyggast med små.


 

5.Sara-Rider du alltid med vitt?

 

I dressyren rider jag nästan allitd med vitt ja:)  Om jag hoppar eller rider ut brukar ja använda "naturfärger" mest.


6.Anonym-Har du några djur?

 

Ja, jag har ganska många djur- 8 st faktiskt:)

2 st hundar som heter Goethe ("göte") och Roffe. Goethe är en engelsk mastiff och roffe är en pudel/terrierblandning.

2 st katter som heter Hugo och Svea. Hugo är min egna. De båda är blandisar.

1 underlat som heter Laban, ska köpa en tjej till honom då has förra tyvärr ramlade av pinnen för några dagar sedan.

2 st ormar som är mina. Egon och Elsa heter dom och är av rasen kungspyton, Egon har den speciella färgen"enchi".

1 häst Loretto G såklart!



 

Egon

  

Hugo

  

Göte



7.Nadja-vad för ras är din häst? Jag vet inte riktig det, i passet står det att han är en hannoveranare, men inget bevisar att det är hans pass (det kmr från litauen och är inte ifyllt till 100) så det vet jag inte. Han har någ en del arab i sig (har mkt drag från rasen.).

    

Ovido - Quiz & Flashcards