LorettoG

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Maria - 17 april 2011 21:09

Nu har jag vart hos Loretto:)


Han va så söt som vanligt! Pysslade med honom och trimmade hovskägget och kronranden på honom.
Han har faktiskt ganska mycket hovskägg i jämförelse till hans små ben!


Jag red och tränade b.la sitsen. Det gick bra och han var jätteduktig efter ett tag (när han släppt).
Red inte så jättelång tid utan bara i ca 35 minuter (skrittade honom för hand i 15), var väldigt trött och Loretto var så duktig så det räckte!:) 


Blev inga bra bilder idag då både mitt och Lorrans tålamod tröt rejält, han totalvägrade att se glad ut på 90 % av bilderna... Men så blir det ibland:p

Påväg från manegen!





Fint nytrimmat ben;)

              


         Somsagt, ser smått sur ut;p Men visst han han blivit lite snygg? Synd bara att hagkompisen har tuggat lite på honom;p 



 


Av Maria - 17 april 2011 15:19

Ville bara berätta hur kul det är med bloggen!!:D


Igår hade jag besöksrekord och det kommer kommentarer hela tiden! Det är så roligt att läsa vad ni tycker och tänker!:)

Nu ska jag åka iväg till min lille häst, rida en sväng och pyssla lite:) Bilder kommer sedan!


  


 

Av Maria - 17 april 2011 11:25

Många frågar vad Loretto heter, om det är "Lorettog" "Loretto G" eller bara "Loretto". Och också vad G:et står för. Så det tänker jag svara på nu :)


Loretto heter igentligen Loretto G, det heter han i passet han fick med sig. Så det är inte jag som stavat fel när jag gjorde bloggen:)


Jag har ingen aning vad G:et str för, men jag som matte till Loretto tror ju att det står för "gorgeous" eller "gullig" kanske :p


Jag har har haft möjligt att ändra namnet eftersom att vi har gjort ett nytt pass till honom (hans gammla stämde inte helt) men vidskeplig som jag är (betyder otur att ändra djurs namn) så struntade jag i det.

Hahah, nemen om han blivit tilltalad till "Loretto" är det bra att han har sitt namn som han är van vid.


Dessutom tycker jag att det är ganska fint:)


    

Ovido - Quiz & Flashcards