LorettoG

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Maria - 5 april 2011 22:27

Kollade lite på Hööks på täcken , idag när jag märkte att de "torkande" täcket var fuktigt (byter mellan 2 st regntecken nu) och det andra var dyngblött blev man lite fundersam om man kanske ska köpa ett till?

Ska kolla med ekonomen mamma om det är nödvändigt för tillfället:P Det är ju inte akut eftersom att det bara var lite fuktigt och torkar då under natten på Loretto , men om det fortsätter regna som idag, dåni blir det nog mållinje om de hinner torka!


 Isf hittade jag det här snygga lila täcket, inte så superspeciellt men fuxar är ju så sjukt snygga i lila;) Dessutom har det hals vilket är bra eftersom att Loretto fortfarande är helrakad.

Tror att täcket kostar 799 kr och halsen 299 kr.


Är det inte lite snyggt?:)           

Av Maria - 5 april 2011 21:35

Nu tror jag att jag har bestämt vilket ridläger jag ska på i år om jag ska på något, får se hur det går med Loretto.


Har vart på ridlägren på valsäng senaste gången jag va på ridläger .

 Men eftersom att jag tycker det är lite roligt med Naural Horsemanship (NH) och att Loretto nog skulle må bra av lite NH så ska jag isf på ett ridläger som min NH tränare Jessica (när jag hade Szaron, ska ta hit henne till Loretto nu till våren igen)  och en annan NH instruktör (Lisbeth Johonsson, hade b.la Clinic på årets GHS) arrangerar om jag förstått rätt .

Lisbeth har haft Clinic på stallet förra vinter också och värkade väldigt bra.


Ridlägrena är i Borås,  Skarnhalla gård. Där är man 2 grupper med 5 pers/grupp och tränar NH:)) Roligt!

Jessica ärjätteduktig och bra, hon hjälpte mig och Szaron jättemycket när han var så galen som han var. :)

Här är hemsidan:

http://www.riw.se/index.php?option=com_content&view=article&id=54&Itemid=55


    


  

Av Maria - 5 april 2011 20:13

Hejhej! Kom just innanför dörren, har vart hos Lorran och sedan käkat på resturang med pappa och bror:) 


Vi "firade" att min bror fick godkänt på moppeprovet, roligt!

Hoppas starkt  på att slippa bussen ibland nu på morgornana numera:P På tal om skolan, det är så skönt, har tagit igen allt sen jag var sjuk och har nästan inga läxor förutom engelska,spanska och matteprov den här veckan:D Äntligen är allt som det ska igen!


Red Loretto själv idag , men pappa va så snäll att han kom och höll imot på andra sidan när jag satt upp (om sadeln kommer lite lite på sniskan får loretto fnatt med sitt sadeltvång) .


Vi tränade mycket på trav-skrittövergångar. :) Har ett sitsproblem som jag tränade på att försöka få bort, jag spänner axlarna för mycket ibland och "drar ihop"  mig , och då får jag för raka armar och sträcker inte tillräckligt på benen. I slutet gick det iaf:) 


Han hade lite svårt att ta stödet i yttertygeln också vilket resulterade i att han kom i en ganska hög form, så försökte rida honom neråt och frammål, men ändå med kontakt, tror det försvinner med tid och muskler.

Annars gick det bra!


Älskar att sommarhagarna har börjat skifta i grönt numera! Dock är regnet mindre kul:P Loretto ska dessutom tömköras imon, kul! :D


    

Ovido - Quiz & Flashcards