LorettoG

Direktlänk till inlägg 7 april 2011

BildBedömmning?

Av Maria - 7 april 2011 14:32

Läste en supergrej för några dar sedan! :)


Att man kanske kommer kunna skicka bilder (MMS) till vetrinärkliniker på hudskador och liknande hos hästar.
De hade testat om vetrinärernas bedömmnigar stämde på bild som i värklighet och i två av tre fall gjorde det de.

En mkt smart ide om hästen har (mindre allvarliga) hudproblem eller liknande men som man nödvändigtvis inte behöver åka till vetrinären med.

Min förra häst Szaron hade ett litet märke vig ganachen när vi köpte honom, han hade inte ont av det vad vi såg men det blev lite större med tiden (ca 3x3 cmm).

Vi fick reda på att det var en liten Ink (inte något/n farlig dock), och det skulle ju vart mkt bättre om vi skulle haft möjlighet att ta bort den när den var som minst, då skulle ju en "bildbedömning" vart super.


Jag menar, man åker väll inte till Vetrinären med ett litet märke om inte hästen har skada av det?

Här ser man tydligt Szarons Ink.

 


Vad tycker ni om den ideen?:)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 1 juni 2011 19:22

Nu finns det massor med ny intressant läsning på bloggen: Lorettog.com*klicka*   ...

Av Maria - 21 maj 2011 12:10


Nu har jag frågestunt på min nya blogg : *klicka* http://www.lorettog.com Kika in och ställ en fråga!:)     ...

Av Maria - 26 april 2011 09:13

Hejhej! Jag har en nyhet: har flyttat bloggen till wordpress:D Den nya adressen är: www.Lorettog.com ...

Av Maria - 25 april 2011 17:45


Kikade lite på bloggdatorer på mediamarkt idag, fyller år om en månad och har tänkt att önska mig en minipc:D Fastnade för en nokia som var lite fräck:)  Kom gärna med tips om minisar/netbooks!       Har föresten köpt en ritplatta som ja...

Av Maria - 25 april 2011 16:29


  Dissar vojlockar!      Är gräsligt fult,stelt och gammaldags och jag ser inget possetivt med det!         ...

Ovido - Quiz & Flashcards